Allemaal nieuwe mensen

9 augustus 2017 - Bhaktapur, Nepal

En dan... dan kom je erachter dat je al heel veel nieuwe mensen hebt ontmoet en echt mee hebt gesproken;
In het vliegtuig naar Doha naast een rijke zakenman gezeten, hele gesprekken mee gehad, erg vriendelijk. We hebben nummers uitgewisseld. Mocht ik in Dubai zijn en iets nodig hebben, kan ik hem altijd bellen.
Daarna 2 dames: Ilse en julia.. op reis, samen na een lastige tijd in hun leven. Julia die al een jaar lang weg is, Ilse die voor het eerst wen lange reis maakt.
Santosh, ontmoet tijdens mijn tweede vlucht. Een jonge man die reist voor zijn werk, woont in Khatmandu met zijn vrouw. Zondag gaat hij mij meenemen op een tour door Khatmandu. Dan Tupak met zijn vader en moeder. Het gastgezin. Lief en zorgzaam, moeder is grappig en zit steeds aan me. Tupak is een geleerde man, geeft Economie aan de Universiteit hier in bhaktapur.
De aardige buurjongen die wat dingen voor mij heeft vertaald. Handig als moeder alleen thuis is en geen Engels spreekt.
Zo ook zijn moeder en 2 buurvrouwen. Leuk gesprek nee gehad, gezellig op een bankje buiten. Vragend naar hun neuspiercings.. #zal ik er ook 1 nemen?! moeders wil hem wel zetten.
En dsn alle mensen op de school: leerkrachten, kinderen en de directeur. Vriendelijke man! Leuke gesprekken mee gehad. Erg fijn. Een passie voor zijn beroep, net als alle andere mensen die daar werken.
En als schot in de roos, na 70 uur nog 2 Nederlanders mogen ontmoeten. Moeder en zoon op reis. Eerst naar India en nu in Nepal, Khatmandu en Bhaktapur! Mijn eerste cola hier van gekregen en 2 uur lang allerlei dingen met elkaar gedeeld. Zo vriendelijk, zo liefdevol van alles laten zien en vertellen waar ik heen kan. Hoe stoer ze het vinden dat ik dit doe.

Al met al; 70 uren op reis, heel veel mensen mogen ontmoeten en veel mooie dingen van geleerd.

Ik ben dankbaar

1. Fenny:
    9 augustus 2017
    Heel mooi en verrijkend
  2. Froukje:
    10 augustus 2017
    Hoe heetten de Nederlandse moeder en zoon?
  3. Agnes Meinema:
    10 augustus 2017
    Heb dus even geen idee meer... zoon woont in Utrecht, dochter net in Amsterdam.
  4. Ellen:
    Lieve Aag,
    Wat een ervaring nu al. Leuk je reisverhalen te mogen lezen.

In relatief korte tijd al zoveel mensen ontmoet, contact gemaakt. Heel fijn!
    En de eerder genoemde tranen mogen er ook zijn, hoor. Het is (een confrontatie met) een hele andere wereld. Veel plezier nog.
    Prachtige foto's ook. Bijzonder.