Khatmandu

14 augustus 2017 - Bhaktapur, Nepal

[14-8 21:34] Agnes: Wat een dag, zondag!
In het vliegtuig, heb ik Santosh ontmoet. Hij een een zeer geleerde man En doet fantastisch werk voor de mensen in Nepal. Hij reist de wereld over om bevolkingsgroepen te helpen zich te ontwikkelen zodat ze meer geld kunnen verdienen en binnen hun eigen cirkel een iets beter bestaan hebben.
Daarnaast werk hij voor een organisatie, genaamd skillsharenepal.org waar hij projecten leidt voor Nepalese kinderen. Ik zeg; deze ontmoeting was voorbestemd.

Gisteren heeft hij mij prachtige stukken van Khatmandu laten zien. Eerst zijn we bij een tempel geweest. De plek waar deze staat noemen ze Monkey Town.. Ik heb maar niet verteld over onze Monkey Town...
Daar vertelde hij over de traditie en de reden waarom mensen bij tempels komen. Ze bidden, danken en vragen om een goed leven.
Eenmaal boven is er een prachtige tempel, en zijn er apen en duiven. De duif blijkt daar heilig te zijn. Toen ik hem vertelde dat ik het irritante beesten vind die nooit aan de kant gaan, moest ie lachen.

Daarna zijn we de bergen in gegaan, door de wolken heen, wat een rare gewaarwordingen. The Chandragiri Hills is een toeristische atractie. Je gaat naar een hoogte van 2520 meter waar je uitzicht hebt over een heel groot deel van het land.
Niet verkeerd bedoel en ik was zo blij dat de wolken niet wegtrokken. Het was zo hoog. Ik heb gezweet als een otter terwijl het daar een stuk kouder was. Dood eng en o zo mooo. Ook daar bezochten we een tempel. De priester was zo gecharmeerd van mij, dat hij mij bedolf met bloemen en een ketting. Ook kreeg ik de rode stip, een Tik genaamd.

De dag ging verder. Op naar het paleis van de laatste Koning! Pracht en praal, opgezette dieren, rijkdom. Deze Koning is geen Koning meer omdat het land een democratie wilde. Nu : Een dag die we afsloten met een prachtig lang gesprek over het leven, zin van het leven, zin van het huwelijk en een gezin. Wat belangrijk mag zijn in je leven.

En als laatst. Om jullie een idee te geven hoe ik door deze stad ben gereisd. Achter Op de motor, geen helm en...tip! Check heel even op YOU tube hoe het verkeerd hier rijdt...

NAMASTE!

14 augustus 2017
    Mooi aag
  3. Ellen:
    15 augustus 2017
    Weer een boeiend verhaal. Vooral die ontmoeting met Santosh.
    Dat had idd zo moeten zijn!
    En de goede gesprekken, mooi om te lezen.

Het lijkt me zo geweldig om die tradities te zien en ervaren.
    En respect dat je de bergen in bent gegaan, op zo'n hoogte!
    Heb je nog wel wat genoten van het uitzicht? ;-) kus!